Alla inlägg under juli 2007

Av Sannah - 16 juli 2007 15:18

Så vägde jag mig idag då. Och nu har jag gått ner 6 kilo på 3 veckor. Det får jag ju vara nöjd med. Fortsätter jag i denna takten är jag snart på min idealvikt igen :)


ÄNTLIGEN blev det fint väder, solen skiner och det är jättevarmt. Har varit ute på en långpromenad med en väninna på förmiddagen. Vi gick snabbt så vi blev riktigt svettiga. Skönt att komma hem och ta en dusch och sätta sig vid datorn efter det. Tror jag skall sätta på en film och titta på faktiskt. Det blir nog OFFSIDE jag skall se. Har inte sett den förut.


Av Sannah - 15 juli 2007 22:06

Har bestämt mig för att endast väga mig på Måndagar. Jag blir så himla viktfixerad när jag väger mig varje dag och får nästan panik om jag inte gått ner något ifrån den ena dagen till den andra. SÅ nu får det bli vägning endast en gång i veckan. Men jag märker att magen har blivit mindre :)

Jag befinner mig fortfarande i Ketos och det går bra. Har varit lite sötsugen idag dock men jag har klarat att stå emot.

Det märks om man har druckit för lite vätska. Blir lite yr så fort kroppen behöver vatten. Och jag dricker jättemycket vatten och grönt te. Men ändå kommer det lite yrsel en kort stund någon gång om dagen. Men dricker jag ett glas vatten går det över direkt. Där ser man hur viktigt det är med vätska.

Av Sannah - 13 juli 2007 14:36

Äntligen har jag kommit in i ketos. Gjorde testet nyss och det visade +++.

Det har gått ganska bra men igår mådde jag fruktansvärt och hade huvudvärk. Idag känner jag mig dock mätt och pigg.

Kosten är ju förstås urtråkig. En dag kan se ut så här:

FRUKOST: 2 kokta ägg, 1 tomat och lite majonäs.

LUNCH: 1 burk tonfisk i olja (avrunnen), 15 cm gurka, lite majonäs.

MELLANMÅL: 2 dl grönsakssoppa

MIDDAG: 150 g stekt kött eller kyckling. 1 dl gönsaksblandning.

MYCKET VATTEN OCH MYCKET GRÖNT TE


Så nu får vi se om kilona rasar av mig som de påstår att de skall göra när man är i ketos.



Av Sannah - 9 juli 2007 21:36

Nu har jag bantat i 2 veckor och sammanlagt gått ner 4 kilo.

Men idag föll jag dit på choklad och har riktigt frossat. Så idag har jag fått i mig 1800 kcal. Alldeles för mycket :(

Men det får bli nya tag i morgon. Skall försöka komma in i ketos denna veckan, men det blir tufft. Men det vore bra om jag kunde vara i ketos i 2 veckor. Skall verkligen kämpa för det.


Annars har det varit en helt vanlig dag. Har läst och promenerat mycket. Läser just nu Heroine av Unni Drougge och den är väldigt bra.

Av Sannah - 7 juli 2007 22:24

Fick aldrig skrivit något  igår. Men här kommer en liten uppdatering om gårdagen.

Var ju i alla fall lite bättre väder, så jag var ute och gick 3 gånger 40 min varje gång. Mitt kaloriintag blev således 63 kcal igår. Men ingen förändring på vågen trots jag varit så duktig :(

Dottern ringde och vi bestämde att vi åker till Danmark på semester i början på augusti. Åka ner och hälsa på släkten. Hade varit kul om man hann gå ner ett par kilon till till dess.


Idag har det ösregnat hela dagen. Trist. Jag har dessutom varit helt slut i kroppen. Kanske har tagit i lite för mycket med bantningen. Och så trött jag var sen. Har sovit nästan hela dagen och musklerna i kroppen ömmar. Så idag har jag inte promenerat alls. Men det kanske bara är bra med en vilodag emellanåt. Men jag har bestämt mig för att köra en timmes Pilates nu innan jag går och lägger mig. Så somnar man så gott sedan.



Av Sannah - 5 juli 2007 22:11

Har idag utöver mina promenader även börjat träna pilates. Det var tuffare än jag trodde. Svåra övningar som kändes ordentligt i musklerna så vi får se hur mycket träningsvärk jag har i morgon.

Annars har det varit en dag lik dom övriga. Lite bättre väder i alla fall men på förmiddagen var det äckligt varmt-fuktigt liksom ute. Men nu på kvällen var det skönt att ta en kvällspromenad.


Läser just nu "Nej tack, jag åt nyss" av Anna-Lena Brundin. Den verkar bra faktiskt. Passar ju mig bra nu när jag håller på att banta. Så nu skall jag ta och gå och lägga mig och läsa vidare i den.


Av Sannah - 4 juli 2007 20:51

Har just varit ute på en snabb promenad på 40 minuter i kuperad terräng. Sitter här och eftersvettas nu och känner mig duktig. Var ute på en likadan promenad i förmiddags. Börjar komma in i det nu. När jag började med dessa promenader blev jag bra flåsig men inte lika mycket nu längre.


Orkade inte blogga igår. Satt som klistrad framför TV´n hela kvällen. Och till slut började jag nicka till och då gick jag och lade mig. Men kan ju berätta att gårdagens kaloriintag var 65 kcal. Och idag ligger jag på -19 kcal. Så bantningen går ju egentligen hyfsat bra mat och motionsmässigt sett men denna veckan har inte vågen visat på någon nedgång än :(

Nu skall jag titta på kvällens 21-film 89 6:an


Av Sannah - 2 juli 2007 21:38

Usch vad trist väder det är dessa dagar. Det är ju faktiskt Juli nu och borde vara solsken, men istället är himlen grå och trist.

Trots det har jag varit ute på 2 långa raska promenader idag. Så lite kalorier har man ju bränt i alla fall. Har gjort av med mera än vad jag har intagit idag så idag hamnade jag på -191 kcal. Men vågen visar inte någon nedgång idag :(

Nu skall jag titta på på 3:an. 500 kilos kliniken. Så får jag mera inspiration till min bantning :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards