Alla inlägg under maj 2007

Av Sannah - 31 maj 2007 23:31

Har varit en dag lik dom andra. Var på biblioteket och lånade ännu en bok av janet evanovich. Roliga böcker hon skriver.


Såg på TV och stickade på tröjan. Det går sakta men säkert framåt. Fastnade sen som vanligt här på nätet. Hittade en rolig sida idag.

Det är en webb-tv sida som bara visar rolika filmer. Typ dolda kameran och sådana där filmklipp där de ramlar och slår sig fördärvade. Det är oxå en del rolika rekalmfilmer ifrån olika länder. Och mycket med djur som är kul. De sänder 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan. Har suttit och tittat på den i nästan tre timmar i sträck nu. Här är länken:

http://www.theloltv.com/funnyvideos.php


Fredag i morgon igen. Vet inte vad jag skall hitta på i helgen. Hoppas att någon roligt dyker upp för omväxlings skull. Kanske någon som bjuder ut mig?


Dags för den varma chokladen :)



Av Sannah - 30 maj 2007 00:15

Hur kommer det sig att när man addar någon på MSN så tror de genast att man skall ha cybersex i webcam? Är så trött på att det nästan alltid är så.

Så nu vet ni allihopa. Jag vill inte ha cybersex i webcammen.

Jag är seriös och jag föredrar att lära känna någon hyfsat bra och ha träffats ett par gånger innan man kommer till den delen. Jag fick 3 nya peresoner på MSn idag och 2 av dom skulle genast sexa sig. Hade knappt ens hunnit hälsa på varandra. *stort suck*


Återigen en grå och regnig dag. Hörde att de hade sol i Göteborg. Jag bor helt klart i fel stad. Men som tur är så är jag ju flyttbar :)

Så nu vet ni killar, även om ni bor en bit ifrån så är det inte kört. SKRIV!


Var hos läkaren idag på ett vanligt återbesök och allt var bra. Så nu slipper jag gå dit på ett tag igen. Skönt. Gillar inte att gå till läkaren.

Sedan var jag nere på stan (Uddevalla centrum) och unnade mig en BigMac. Gott :). Så jag har åkt en del buss idag och det är inte dåligt för att vara mig. Har lite ångest för bussar. Hänger ihop med panikångesten och agorafobin.


Dags för sängen. Har redan druckit upp min varma choklad :)


Jaha, då var det dags igen. Efter att ha vänt och vridit på mig en timme i sängen gick jag upp igen. Går inte att somna nu när ångesten har kommit. Den har en tendens att alltid komma när jag går och lägger mig. Jättejobbigt. Klockan blir gärna framåt 4-5 innan jag till slut somnar så det är kanske inte så konstigt att jag sover länge på förmiddagarna.


Många har skrivit och frågat vad panikångest och ångest i allmänhet är. Och här kommer en bra länk för den som vill veta mera.

http://www.xn--sjukvrdsrdgivningen-4wbe.se/artikel.asp?CategoryID=18591


 


Av Sannah - 29 maj 2007 00:21

Har varit en dag lik de andra. Inget utöver det vanliga har hänt. Inte ens en omställning i vädret.


Var trött och gick och lade mig efter jag hade sett Desperate Housewifes. Men det var ju en lögn att kunna somna. Trots 2 insomningstabletter. Känner ångest och kan inte komma till ro. Så dete var bara att gå upp igen och vänta ut den värsta ångesten innan jag försöker somna igen.


Ett bra sätt att dämpa ångesten är ju att fokusera på något annat. Så jag får se om någon skriver till mig på Mötesplatsen eller SprayDate då jag får något som bryter de här tråkiga tankegångerna. Tyvärr är det inte så många som är inloggade så här sent. Inte ens på min MSN är det någon online nu.

Får nog bli en kopp varm choklad :)

Av Sannah - 28 maj 2007 22:00

Sov lagom länge idag. Till klockan 9 närmare bestämt. Ännu en dag med grått och trist väder. När kommer solen och sommaren?

Läste ut boken av Marian Keyes på förmiddagen. Nu är det en deckare som står på tur. En av böckerna av Janet Evanovich. Har snart läst alla hennes böcker och de är väldigt underhållande. Roliga och spännande i ett.

Sedan var jag ute och tog en promenad, men det var inget skönt i detta vädret så den blev inte så lång. Väl tillbaka gjorde jag en kopp varm choklad. Tror jag har blivit beroende av denna dryck. Dricker den när som helst på dygnet flera gånger. GOTT!!


Lade in ett megafoninlägg på Mötesplatsen idag. Fick en massa svar från killar i skåne och sthlm. Men vart är alla killar ifrån västsverige?

Visserligen var de som svarade väldigt trevliga och gulliga men avståndet är ju lite väl långt för att det skall kunna bli någon fungerande förhållande utav det. Skall nog inte förlänga mitt VIP nästa gång det går ut. Känns lite som bortslösade pengar. Får hålla mig till SprayDate sedan. Där är det i alla fall gratis.


Dags för varm choklad :)




Av Sannah - 27 maj 2007 20:15

Vaknade sent även idag. Dock inte lika sent som  igår.

Satt yrvaken en timme och försökte gå igenom mina mail och svara på dom som det behövdes svar på. Inte så monga. Får mest spam. Förstår inte hur jag kan få så mycket spam. Jag får massor med mail om vinster jag skall hämta ut genom att klicka på länkar och mail om penisförstoring. Jag som inte ens har en penis. Jag har mitt spamfilter igång men det tycks inte hjälpa mycket. Massor med mail går igenom det filtret. Och på inget sätt kan man avregistrera sig för dess utskick.

Dags att ordna ny mailadress kanske!?


Har varit tråkigt väder idag igen. När skall sommaren börja ordentligt? Var det sommaren som vi hade i April? Hoppas inte det.

Så jag har barit suttit inne och läst idag. Jättebra bok förresten. Kan verkligen rekommendera den. Fast bara till tjejer, det är en riktig tjejbok.


Barnen har ringt och skickat morsdagskort. Roligt :) Dottern hade till och med skrivit en egen dikt till mig och då blir man ju extra glad och mallig.


Nu är det mindre än en månad kvar tills jag fyller 40, men känner ingen ångest för det. Ett år äldre bara, vad är det?

Föräldrarna kommer upp ifrån Danmark då och vi skall alla (syskon, syskonbarn och barn) gå ut och äta på någon trevlig restaurang. Skall bli roligt att vara samlade allihopa. Det är vi tyvärr inte så ofta.


Jag har ingen större framgång på Mötesplatsen och SprayDate så jag börjar tro att det där med att träffa någon via nätet inte fungerar. Får något mail då och då och har varit på några dejter men än har den rätte inte visat sig, trots att jag har varit med ett tag där nu. Folk verkar ha så himla stora krav där. Helt omriliga faktiskt. Alla verkar vilja ha en ung, skitsnygg, rik, smal tjej och där platsar ju inte jag riktigt in. Jag är bara en vanlig empatisk, ödmjuk och snäll tjej men det räcker tydligen inte. :)

Hoppas på bättre tur IRL i sommar.



Av Sannah - 26 maj 2007 23:14

Gick och lade mig vid midnatt igår och sov utan avbrott till 18:37 idag. Helt otroligt hur jag har kunnat sova bort hela dagen. Och det som var så fint väder idag oxå. Fattar inte hur jag kunde sova så många timmar i sträck utan att vakna. Så idag finns det inte så mycket att skriva om. Har bara sett på TV och stickat. Hoppas få en mera meningsfylld dag i morgon.






Av Sannah - 25 maj 2007 21:03

Vaknade upp till ännu en grå och regnig dag :(

Hade ställt klockan på 6:30 eftersom jag skulle tvätta klockan 7 i tvättstugan. Sååå trist, men måste ju göras.

 Fredag och helg igen. Men när man går hemma hela dagarna som jag märker man ju inte skillnad på helg och vardag nästan. Alla dagar är likadana.


Har idag varit och hämtat ut garnet som jag hade beställt, så nu har jag suttit och stickat flera timmar i rad. Det känns i fingrarna nu. De värker och är alldeles stela, men jag har i alla fall kommit en bra bit på tröjan :)


Har haft en hel dag utan ångest. Såååå skönt. :)

Men rätt som det är så är den ju där igen så man får passa på att njuta när den är borta. Har ju  haft den i 10 år nu. Fick panikångest på köpet när jag brände ut mig. Har varit tuffa år men är mycket bättre nu och till hösten börjar jag arbetsträna igen :)

Skall bli skönt att komma igång igen. Jag riktigt längtar efter att få arbeta. Är så innerligt trött på att gå hemma.


Dags för kvällens kopp med varm choklad och sedan sängen och boken jag håller på med. (Är det någon där? av Marian Keyes)




Av Sannah - 24 maj 2007 14:20

 


Idag är det en riktigt tråkig dag. Vädret är grått, trist och blåsigt. Kanske är det det som påverkar mitt humör. Jag har absolut ingenting att göra idag så tiden går SÅ sakta. Jag har varit ute på både Mötesplatsen. Spray date och passagen dejt men ingen hade skrivit något till mig :(

Jag har lite ångest idag men den är hanterbar. Nere på posten ligger mitt garnpaket till min nya tröja som jag skall sticka. Men jag har först pengarna i morgon till att hämta ut det :(

Det riktigt klirar i fingrarna att få börja sticka. Jag har mest virkat och broderat de senaste åren så det skall bli kul att sticka något igen.

Tror jag skall ta en tur ner till biblioteket och se om jag kan hitta en bra bok.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards